ناردانا

ناردانا

ناردانا

ناردانا

غذا های که علت اختلال در متابولیسم انسان می شوند و موجب اضافه وزن می شوند

خوراکی های که باعث اختلال در متابولیسم بدن می شوند و باعث اضافه وزن می شوند


بعضی از مواد خوراکی با کُند کردن جریان متابولیسم سلول باعث اضافه وزن و اضافه وزن می گردند.

 به گزارش مهر، اگر مبتلا به زیادی وزن و چاقی می باشید، می توانید با کاهش مواد غذایی گفته شده که

موجب کم کردن جریان سوخت وساز سلول می گردند، وزن خویش را تعدیل نمایید.

 

آرد سفید: آرد سفید حاوی مقدار کم فیبر است یا اصلا فیبر ندارد، از اینرو بدن برای تجزیه این ماده غذایی نیاز به انرژی ندارد و در نهایت متابولیسم بدن بی نهایت کُند می شود.

 

کره: کره غنی از اسیدهای چرب اُمگا-۶ است و مصرف بالای اسید چرب اُمگا-۶ موجب مقاومت انسولین می شود، از اینرو بدن ما بسیاری از کربوهیدرات های مصرفی را به چربی تبدیل می کند.

 

نوشیدنی های شیرین: وجود میزان بالای فروکتوز در نوشیدنی های شیرین می تواند روند متابولیسم را بی نهایت کُند کند.

 

آب نبات: مصرف آب نبات موجب افزایش میزان گلوکز خون شده و به سرعت در سیستم بدن جذب می شود. بدین ترتیب روند متابولیسم بدن کاهش می یابد. اگر عاشق این شیرینی هستید بهتر است شکلات تلخ را جایگزین آب نبات کنید.

 

کدام ابزار آرایش بهترند؟

کدام ابزار آرایش مطمئن ترمی باشند؟


بیشتر از ما فکر می‌ کنیم که ارگانیک یعنی گیاهی صحیح می باشد که یکی از ارکان ارگانیک وجود چیز های

طبیعی در لوازم آرایش است ولی این تنها رکن آن نمیباشد با توجه به تعاریف مربوط به ارگانیک بودن

حتی آب هم می‌تواند در جدول

غیرارگانیک ها باشد! از سوی دیگر این روزها دیگر ارگانیک تنها به خوراکی ها تعلق ندارد بلکه مواد

 آرایشی بسیاری وارد بازار شده که ادعای ارگانیک بودن دارند؛ موادی که قیمتی خیلی بیشتری دارامیباشند و

معمولا هم بی‌رنگ و رویند اما می‌گویند بسیار سالم‌ترند! در مواجهه با این محصولات با چند سوال روبه‌رو می‌شویم؛ اینکه آیا واقعا ممکن است یک محصول آرایشی ارگانیک باشد و چطور باید این ارگانیک بودن را تشخیص داد و همچنین این محصولات ارگانیک به چه کسانی توصیه می‌شوند .

ارگانیک‌ها هم باعث حساسیت می‌شوند؟
ارگانیک بودن به این معنا نیست که محصول کاملا بی‌خطر است و هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. کسی که پوست حساسی دارد و مدام درگیر اگزما و دیگر حساسیت‌های

 پوستی می‌شود، ممکن است نسبت به محصولات ارگانیک هم حساسیت داشته ‌باشد مثلا اگر آلرژی‌های غذایی را در نظر بگیریم، شایع‌ترین موادی که موجب عود چنین

آلرژی‌هایی می‌شوند همان مواد گیاهی مثل توت‌فرنگی،  گوجه‌فرنگی، خربزه، طالبی، آجیل و... هستند. بنابراین نمی‌توان معیار را این قرار داد که هرمحصول گیاهی و

ارگانیک حساسیت نمی‌دهد؛ چرا که مواد صددرصد گیاهی هم می‌توانند باعث آلرژی شوند پس اشخاص با پوست‌های حساس نباید به صرف ارگانیک ‌بودن اقدام به خرید کنند.

پزشکان چه توصیه‌ای دارند؟
در درمان بیماری‌های پوستی، ما پزشکان بیشتر گرایش داریم که از نسخه‌های ساختنی استفاده و  از محصولات کارخانه‌ای پرهیز کنیم و کرم‌ها و لوسیون‌های ساختنی

و به اصطلاح جالینوسی را تجویز کنیم؛ چرا که در داروهای کارخانه‌ای مواد افزاینده‌ای چون نگهدارنده‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و مواد قارچ‌کش و... وجود دارد که ممکن است

برای پوست‌های حساس مشکل ایجاد کند بنابراین با تجویز داروهای ساختنی از مواد نسبتا گیاهی و سالم‌تر مثل اوسرین می‌توان تا حدی به ارگانیک بودن نزدیک شد.

 باید یادآورشد اگر بخواهیم در تجویز داروها و کرم‌های بهداشتی زیاد به ارگانیک بودن متکی باشیم هزینه‌ها سرسام‌آور خواهد شد و

 امکان درمان برای بعضی‌ها دور از دسترس می‌شود.



کدام ابزار زیباسازی صورت قابل اطمینانترند؟

چه رنگ از ابزار زیباسازی صورت مطمئن ترمی باشند؟


اکثر از ما فکر می‌ کنیم که ارگانیک یعنی گیاهی صحیح می باشد که ازجمله از ارکان ارگانیک وجود چیز های

طبیعی در محصول میباشد اما این تنها اساس آن نیست با درنظرگرفتن تعریف های مرتبط به ارگانیک بودن

حتی آب هم می‌تواند درلیست

غیرارگانیک ها قراربگیرد! از طرف دیگر این روزها دیگر ارگانیک تنها به مواد غذایی تعلق ندارد بلکه ماده های

 آرایشی بسیاری وارد بازار شده که ادعای ارگانیک بودن را میباشند؛ موادی که بهایی خیلی بیشتری دارامیباشند و

معمولا هم بی‌رنگ و رویند ولی می‌گویند بسیار سالم‌ترند! در مواجهه با این محصولات با چند سوال روبه‌رو می‌شویم؛ اینکه آیا واقعا ممکن است یک محصول آرایشی ارگانیک باشد و چطور باید این ارگانیک بودن را تشخیص داد و همچنین این محصولات ارگانیک به چه کسانی توصیه می‌شوند .

کدام محصول را بخریم؟
نظر شخصی بنده این است که اگر لوازم آرایشی استاندارد را انتخاب کنیم حتی اگر ارگانیک هم نباشند مشکل چندانی ایجاد نمی‌کنند؛ آنها هم که پوست‌شان

حساس است ممکن است ارگانیک‌ها هم برای‌شان حساسیت‌زا باشد، نکته مهم در انتخاب لوازم آرایشی تنها این است که تقلبی نباشد و بتوان با توجه به برند آن از مواد سازنده‌اش آگاهی حاصل کرد و نسبت به سمی نبودن آنها اطمینان یافت. شرط اصلی برای سلامت پوست این است که میزان

استفاده از مواد آرایشی کم باشد، هرقدر استفاده کمتر باشد عوارض هم کمتر خواهد بود.

 متاسفانه الگوی مصرف لوازم آرایشی در ایران متفاوت از کشورهای اروپایی و دیگر کشورهاست.  اگر خانم‌های آنجا تنها برای مهمانی‌ها آرایش می‌کنند و

 در فعالیت‌های روزمره و محل کار مواد آرایشی به کار نمی‌برند در ایران خانم‌ها به طور روزانه از مواد آرایشی استفاده می‌کنند و حتی در محل کار هم بدون آرایش

 ظاهر نمی‌شوند و همین استفاده زیاد چه ارگانیک باشد و چه نباشد، مشکلاتی را به همراه خواهد آورد.

ارگانیک‌ها مسمومیت زا هستند؟
در محصولات آرایشی قدیمی و رنگ‌‌موها سرب وجود داشت ولی این روزها کمتر از این ماده در محصولات استفاده می‌کنند حتی در وسمه که  در قدیم به عنوان رنگ موی طبیعی به کار می‌رفت هم سرب وجود داشت اما گزارشی مبنی بر مسمومیت با وسمه تا به حال ثبت نشده ‌است.

مسمومیت با سرب بیشتر در مصرف آب لوله‌کشی‌های فرسوده و کسانی که شغل‌شان نقاشی است یا افرادی که خانه‌هایی نزدیک کارخانه‌های باطری‌سازی دارند

، مشاهده شده ‌است ولی تا به حال مسمومیت سرب ناشی از محصولات آرایشی مثل رنگ مو گزارش نشده‌ مگر اینکه مواد آرایشی تقلبی، ارزان‌قیمت و سمی باشند.

چطور برای گردش عید سه سوته چمدان ببندیم؟


به چه طریق برای مسافرت نوروزی سریعا چمدان ببندیم؟


عید و روزهای تعطیل و سفر شروع شدن می باشد. قطعا با پوشش عروسی که نمی‌شود برویم

به بطن طبیعت؛ همانگونه که با لباس کوهنوردی نمی شود رفت عروسی.  هرجایی پوشش خاص

خود را می‌طلبد و برای اینکه در سفر آسوده باشید می بایست لباس مخصوص خودش را

 به تن کنید. اگر نوروز نودوشش انگیزه ی سفر به هر نقطه‌ای از کشور را دارید در این نوشته به شما

می‌گوییم که چه لباسی باید بپوشید و چه وسایلی همراه‌تان باشد. بایدها  و نبایدهای لباس‌ها در سفرها و مقاصد مختلف را از دست ندهید.

چتر همراه داشته باشید.

دلت هوای جنوب دارد؟
برای سفر به جنوب کشور صندل بهتر از کفش چرمی است. اگر کفش ورزشی می‌پوشید، باید هر روز جوراب‌تان را عوض کنید. چون در هوای شرجی جنوب، کاملا داخل کفش بو می‌گیرد.

* چند دست لباس بهاره یا پاییزه، بهتر است. شلوار جین با خودتان برندارید تا در گرمای غیرمنتظره عرق‌سوز نشوید. شلوار جین هم بعد از شست‌وشو خیلی طول می‌کشد تا خشک شود. لباس‌ها و شلوارهای نخی یا کتان بهترین انتخاب هستند.

* با خودتان لباس‌های غیرمحبوب‌تان را بردارید تا درصورت اضافه بار، بتوانید به‌راحتی از شرشان خلاص شوید.

* اگر برای مسافرت به جایی مثل کیش یا قشم می‌روید، بهتر است با خودتان کمترین میزان لباس را بردارید و لباس‌های موردنیازتان را آنجا تهیه کنید.

* لباس‌هایی با خود ببرید که بتوان با یک چنگ زدن در آب ساده عرقش را گرفت و سه سوت در آفتاب خشک کرد. اگر اهل شنا کردن هستید، مایو را فراموش نکنید.

می‌خواهید طبیعت‌گردی کنید؟
* کفش‌های محکم، ساق بلند و کفش‌هایی بردارید که زیاد نگران خراب شدن‌شان نباشید.

* کاپشن بادگیر، بالا پوش‌های نایلونی، دستکش و بارانی را فراموش نکنید.

* باید لباس‌های گرم و چسبان زیر لباس‌های‌تان بپوشید و لباس رو بهتر است الیاف مصنوعی باشد که باد را به داخل راه ندهد.

* کرم مرطوب‌کننده لب، کرم ضد‌آفتاب، کلاه پشمی و دستکش را فراموش نکنید. شال گردن کاربردی‌ترین لباس در هوای سرد است. هم گردن‌تان را گرم نگه می‌دارد و هم درصورت لزوم می‌توانید صورت‌تان را با آن بپوشانید.

* لباس‌هایی با رنگ شاد و روشن یا با تکه‌های براق بپوشید. این برای زمان گم شدن در کوهستان یا برای جا نماندن از اکیپ دوستان مفید است.

* اگر قرار است با کوله‌پشتی به مسافرت بروید، وسایل‌تان را جمع کنید و یک مدت با کوله‌پشتی همان نزدیکی‌های خانه‌تان قدم بزنید و ببینید می‌توانید برای مدت طولانی آن همه وسایل را حمل کنید یا نه. بهتر است شلوارهایی بپوشید که پایین‌شان کمی تنگ‌تر است یا اینکه می‌توانید از «مچ‌پیچ» استفاده کنید. عینک آفتابی هم با خودتان بردارید.

 

 بزن به دل جنگل
 * لباس‌های جیب‌دار بپوشید تا وسایل مختلف را در آنها جا دهید. بالاپوش‌تان حتما باید طوری باشد که حداکثر سطح بدن‌تان را بپوشاند. این‌طوری هم از سرما و رطوبت جنگل هم از نیش حشرات و شاخ و برگ درختان در امانید.

* کفش‌های راحت و محکم مثل بوت یا چکمه بپوشید. کفشی را انتخاب کنید که نگران خراب شدن آن در گل و لای نباشید. به‌طور کلی، شلوار ضد‌آب برای کوه و جنگل مناسب است.




انتقال سه‌بعدی هرچیزی به کیلومترها دورتر با Holoportation شرکت مایکروسافت

انتقال سه‌بعدی جسم به کیلومترها آن ورتر با هولولنز کمپانی مایکروسافت

محققان شرکت مایکروسافت برای اولین بار تکنولوژی موسوم به Holoportation  انتقال سه‌بعدی

 انسان به مایلها آن ورتر با هولولنز بااستفاده از هولولنز با موفقیت تست کردند.

به گفته خبرآنلاین، فکر منتل کردن| انتقال}

سه‌بعدی هرچیزی از یک جا به جای دیگر برای اولین بار در فیلم جنگ ستارگان مطرح شد و هرچند رویای انسان این است

 که بتواند از یک نقطه ‌به ‌نقطه‌ای دیگر منتقل شود، اما این رؤیا اینک توسط محققان مایکروسافت از طریق هدست واقعیت مجازی هولولنز، با چند دوربین سه‌بعدی در کنار اسکایپ محقق شده است.

در دموی مایکروسافت چت دو نفر را در یک اتاق نشان می‌دهد، درحالی‌که نفر دوم در اتاق نیست اما نفر اول با استفاده از هولولنز تصور حضور وی در اتاق را دارد.

شاید این دمو موردقبول کاربران نباشد و آن را خیلی تخیلی و البته گران (برای تحقق) بدانند، اما حرکت به‌سوی فناوری Teleportation / Holoportationمی‌تواند آغاز تحولی نوین برای ظهور تخیل‌های قدیمی برای انتقال انسان از یک نقطه ‌به ‌نقطه‌ای دیگر باشد.